måndag 11 oktober 2010

Vintern är på väg...

Nu är det dags att dra i handbromsen för först kommer hösten, man måste ju mysa med fika & levande ljus i mörkret & sen får man inte glömma Halloween. Och faktist händer det saker som inte händer på sommarn.

*Fredagen 29 october kl. 20,00 - 03,00
ROCKET ROOM, Rock`N´Roll Halloween Night.
Allt händer på Debaser, Slussen, Stockholm

*Lördagen 27 november kl. 9,00 - 15,00
EKENS GASSERS, Swap Meet
Albhyddevägen 1, Nacka, Stockholm

Det är alltid något att se fram i emot.

Om du har tips angånde event eller andra tillställningar så skulle jag bli glad, då har jag något att blogga om under vintern skriv några rader och skicka det till min e-post: Mr.G.goodies@live.se

3 kommentarer:

  1. Hej John, hittade din blogg i samband med att jag sökte på De Palma Hot Rod Mayhem. Det är alltid kul när killar bloggar och din blogg är helt i min stil :). Jag tipsade även min sambo om den så han kommer nog och sitta och kika på den han med. Du skrev att du ville ha tips på tillställningar. Här kommer ett: den 30 oktober är det Halloween Rumble på Temakrogen i Nyköping, det kommer en del coola band dit bl.a. The Moonstompers. Kika gärna in på min sida, finns nog en del som du kanske skulle gilla där www.frokenpralin.blogspot.com. Ha en jättefin söndag m.v.h. Tess.

    SvaraRadera
  2. Hej John,

    Roligt att du gillar min blogg :). Har verkligen fattat intresse för allt detta med att blogga och jag har nu insett hur mycket kul det finns att läsa om :). Det låter jätteintressant att du kommer att renovera din lägenhet i 50-tals stil. Själv har jag ett eget litet projekt på gång som du kanske läst lite om i min blogg. Det finns ett hus på gården som har varit uthyrt men nu blir det tomt till december. Det är ett rätt tråkigt hus men jag har bestämt mig för att på riktigt försöka satsa på att öppna ett litet café i 50-tals stil. Då huset är ganska stort har jag tänkt att även ha en liten "nostalgi/loppis-butik" i huset. Till att börja med har jag tänkt att ha öppet någon kväll i veckan och helger men allt är fortfarande på ett amatörmässigt plan. Får se hur det blir i framtiden men jag har åtminstone hört mig för lite och jag tror att det skulle kunna fungera, trots att jag bor några kilometer utanför stan. Det jag håller på med nu är att leta lite tapeter och andra saker som jag ska använda för att renovera upp en del av rummen i huset. Det finns mycket snyggt, men mycket är dyrt också.

    Vart hittar du allt material för din renovering? Gör du allt själv?

    Vi sålde min morfars lägenhet för lite sen och han hade ett sådant fint kök, ett riktigt 50-tals kök med sneda skåp, du vet. Jag sa till dem som köpte lägenheten att om de någongång får för sig att renovera så var jag intresserad att ta tillvara på skåp och luckor. Jag hoppas att de inte glömmer bort mig, för det verkade som att de tänkte riva ut allt så småningom.

    Hoppas du skriver lite om din renovering. Vore väldigt intressant att följa den :).

    Trevlig helg.

    MVH

    Tess (Fröken Pralin).

    SvaraRadera
  3. Hej John, hoppas allt är bra och att du har kommit igång med renoveringen av köket :). Hamnade på en sida på facebook som jag vill tipsa dig om. Den heter "Byggnadvårdarnas kökskatalog" och det är länsmuseet i Gävleborg som står bakom den, vem vet du kanske kan få lite inspiration till dit kökbygge eller så kan du helt enkelt bara njuta av lite coola kök i gammal stil. Här har du länken: http://www.facebook.com/pages/Lansmuseet-Gavleborg/110689685633365?v=wall#!/album.php?aid=22394&id=110689685633365. Skrev lite om den i min blogg :). Ha det så bra och trevlig första advent.

    MVH

    Tess (Fröken Pralin).

    SvaraRadera